
Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
’ <=l'I:§1u|» 

'

. 

I 

~. ~*Ja w ~» 

S September 1959 

so EMQRANDUM FOR THE DIRE;C;'I‘OR 
SUBJECT: Comparison of Soviet Coverage of the Vice Preaidenrs 

Visit with US News Coverage oi the Mikoyan and 
Kozlov Visits 

1. As a general conclusion, the Soviet authoritios evidently 

combined (a) an ununaal degree: of coverage in the central Moscow 

newspaper: and radio -- to the minimum extant necenary to avoid 

arousing adverse world opinion -- with (hr) a usual degree of silence 

and suppression in all other internal media, in order to limit the 

impact on the Soviet people. The major contrast, should the 

1*:-esidont wish to raise the rnatter with Khrushchev, would be noted 

in the attention given _1_1__a§_§_o_g1_-_§@§<_~.- to the respective viaitl of leaders. 

2. It should also be borne in mind that the Soviet press and 

radio accompaaied the visit of tho Vice Pronident and the showing of 

our Exhibition in Sokolniki Park with a running druznfira of criticism 

oil American life, attempting to discredit the image of America. 

presented by both. 

3. Below is my review of the highlights of the main findings 
on coverage of an FBI!) ltwdy prepared following our ciiscusaion of 

19 August: a copy of the full ntudy in attached. On Saturday I 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

(b)(3

\

J

\

!

1



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

learned that the Vice President coincidnntally wlahed ta have such 

a comparison an loan as posaibie, no I have had a cap? sent to him 

1*-{A YMONI3 L. GARTHGFI‘ 

1 -.. 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489
0 

G<.=n?9§£e*iv@_5}*1@>¥1=1@rY-.°€, §9§1i9L¢°}#¢r=-she Q1 .$h= =.\’i#1§ 

1. Cuverage of the Vice President‘: trip by and Isvestia Pravda. 

was fairly extensive, but a lizeable prcportion was given to rubuttal 

to Nixon's remarks. Total coverage by each wan! about half that given 

ta the Mikoyan visit by the New Ya:-k Time Pravda and Izvutia I- ._.._-_-.--~ 

provided the texts oi Nixon‘: arrival and exhibition-opening speeches, 

Pravda. Izveatia. alone the television address, and alone the farewell 

speech. A11 other atatem ants were scantily and nonobjectively 

summarized. 

2. Regional press coverage of the trip throughout the USSR was 

xneager. Of a wide selection of newspaper; surveyed, nan: published. 
vv‘\ 

any verbatian texts or even extensive quotations from Nixon's public 

statements. This was in striking contralt to the attention accorded 

to the Mikoyan and Kuzlov trips in American newspapers. Soviet 

regienal papers at moat devoted one-tenth an much space to the Nixon 

trip. A comparison of coverage in cities viuited -- the example] 

selected for close study was Leningrad for the Nixon visit and Detroit 

for bath Mikoyan and Koslov -~ ah/awed in every case at least four 

timal, and unually much more, lpace given by each of the US newlpapers. 

In the case of large, comparable cities not visited -- Talhkant and 

St. Louis -0- the difference was substantially greater, with the 

St. Louis Dispatch giving over 20 times the space given by fiavda 

_‘!L9_I.;s=i¢_.a- 

Approved for Re|ease:'2018/04/03 C03386489

1

i

I

\

4

1

1 

l

|

I

\

\

3

1



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

3. Radian Moscow carried the Vice President‘: arrival, 
daparture, 

and exhibition speachus {the Last only in Engiich) 
mad lummarics of 

some other statements. The nummn-inc brcaéeaat, like the TASS 

news service accounts, omitted varieul statements 
praising the J5 

way ei His ané implying criticism ei certain Soviet 
poiicies. Far 

example, the “fiiuhen Debate accaunt in 1Prnv6.a. and Radio Moscow 

gave 52 sontencal to Khrushchev‘: remarks and 1! ta 
Nixon, asrpprssaing 

totaliy £110 ‘Vice Preli6ont'a point: and derogating 
his stead. 

4}. The Vice President's ‘I V address wan urriafl 2211 
on £21: 

Moscow "Third program, which has a rehtivaiy limited broadcast 

range and audience {it is narmaliy used only £0: 
music). Thorough 

checking indicate: that the speech wnt_:_12§_ relayed 
or retransmzistad by 

any other Moncow or regions; éomaitie radio at 
TV’ station. mare- 

over, the anly advance notice oi the speech, 
carried only one near 

pzier to the address, misleadingly said it would he 
carriee on the 

“second prag:*nm* channel, which at the lcheduieé time 
broadcast 

0:11}: manic, with no explanation. 

5. Seviet regional braaécaatn not only failed to carry 
any major 

statements, but anly two —- Kiev and Yeravan 
-- éavoted mere than 

curve:-y attention to the Vice 3».=residant‘u whole trip. 
Oi 43 majer 

regianal radios monitered by on: of our stations, anly 
eight were 

heal-6. ta broadcast E1 reicreucas to the Nixon tour. 
.. 3 .. 

""""""'*""'* 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2_018/04/03 C03386489 

5. lséoaccw reacted in 1 nredictable way to tha Vice ‘%>relident‘a 

Pelish trip -- braadcnsts tn all audience: gave iitth more than the 

barnat news on arrival and departure, and no comment on papular 

reactions or the impertance of the visit. 

‘L As a. pemtncript, it may be noted that Scviat media have 
cemtimad intermittent criticism and attampteé rebuttal m’ some of 

the Vice Preliclenfis argmnants since his return. 

-i- 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Releese: 2018/04/03 C03386489 

Radio Propcgunclu Brunch 
FOREIGN BROADCAST INFORMATION DIVI$|ON 

OFFICE OF OPERATIONS 

SPECIAL MEMORANDUM 
SOVIET RADIO AN!) PRESS COVERAGE 

OF VICE PRESIDENT NlAON‘S TRIP TO THE USSR 

A 

._..___4r. >3@Pt@mD@T 1§’_59___..4 

Prepared for: 
Mr. Garthoif, ONE, 
for the Director 

Inform ution Copy for: 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
War’ ‘T’ 

sovxmi RADlQ_AI\TD, PRESS covaam 
OFaVIQElERE$IDENT_NIXONI§iTRIP,I9,THEWUSSR 

The 0ver—all Propaganda Pattern . . . . . . . . . . . . . . 1 

Moscow's propaganda approach mingled approval of the Vice 
President's visit with sharp censure of specific U.S. policies 
and statements by Nixon” 

Major Points of Criticism . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 

Captive Nations Week and U.S. military bases abroad were the 
chief targets of criticism. Rebuttals to certain statements 
by Nixon have persisted intermittently in propaganda through 
August. 

Extent of Radio Coverage . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 

Radio Moscow provided fairly thorough coverage of the Vice 
President's activities, though not of all his public state- 
ments. Soviet regional broadcasts paid very little attention 
to the visit. 

Extent of Press Coverage . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 

PRAVDA and IZVESTIA each gave Nixon's visit about half as 
many column inches of wordage as the New York TIMES gave Mikoyan‘s 
U.S. visit, but only slightly fewer than the TINES gave Kozlov's. 
Soviet regional papers devoted at best one-tenth as much space 
to Nixon’s visit as Detroit and St. Louis papers devoted to 
Mikoyan's. 

Radio and Press Coverage of Nixon's Public Statements . . . . 6 

(A list of Nixon's principal public statements, with details of 
Soviet radio and press handling.) 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 7 

=- we‘ 

_1_... 

SOVIEI RADIQ AND PRESS COVERAGE 

OF_VICE PRESIDENT NIXON'S TRIP TO THE USSR 

The Ovareall”Propaganda_Pattern 

Mscow's over-all propaganda approach to the Vice President's 
USSR visit and the Sokolniki exhibition mingled guarded ap- 
proval of the general purposes of such exchanges with sharp 
censure of specific aspects of the U.S. attitude. Critical 
and sometimes carping remarks about the Vice President's state- 
ments and about U.S. policies were interjected into propa- 
ganda for domestic and foreign audiences alike. Radio 
Moscow did, however, seem anxious to present a somewhat more 
objective account of Nixon's activities to North American 
than to other audiences. 

Moscow's treatment of Nixon differed from its treatment of 
prior Western visitors in one notable respect—-a difference 
traceable to the Vice President's own frank approach as well 
as to Khrushchev's readiness to engage in open debate. Soviet 
comment and reportage are normally studiously cordial to visitors, 
avoiding personal criticisms of the visitor and deemphasizing 
areas of discord between the visitor's country and the USSR. In 
Nixon's case, however, only about half of Moscow's propaganda 
could be classified as favorable or neutral toward the Vice 
President. The other half consisted of rebuttals to his argu- 
ments in behalf of U.S. policy and criticisms of certain of his 
activities. 

M31911? Qints 95 C1'iT'i¢,i_$m 

The coincidence of Captive Nations Week with Nixon's visit was 
clearly the principal point of irritation. The moderate number 
of full commentaries devoted to the issue by Radio Moscow were 
not especially bitter, but the issue was brought up repeatedly 
in reports of Nixon's activities, in propaganda on the U.S. 
exhibition, and in speeches by Khrushchev. The general tone 
was one of amazement and regret that such a "cold war" develop- 
ment should coincide with efforts to improve relations. Peking 
and East European radios were more openly bitter than Moscow about 
this "vicious slander." 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
Yaw € 

-2.. 

The continued presence of §;§. bases abrgag_was the second most 
frequently mentioned issue. The test ban problem, in keeping with 
Moscow's relative silence on this subject in recent weeks, was 
less often mentioned. During Nixon's stay both in Moscow and in 
the provinces, broadcasts repeatedly reported "awkward" questions 
asked Nixon by Soviet workers on the issues of Captive Nations 
Vkek and U.S. military bases. 

The Vice President was the target of a more personal attack for 
his alleged attempt to give Yalms" of 100 rubles to a Soviet 
worker. The worker's letter to TRUD protesting this "rude and un- 
forgivable" act was reported fully to Radio Nbscow's home and 
foreign audiences on 25 July. Nixon's denial of the Soviet 
version of the incident, in his TV speech to the Soviet people, 
drew a prompt counterdenial from Radio Moscow's home service, 
in the form of an interview with the allegedly insulted worker 
on 2 August. 

Detailed rebuttal to Nixon's speech at the U.S. exhibition came 
in the form of letters to the editor published by PRAVDA and 
IZVESTIA and broadcast in the Soviet home service. Letters from 
"ordinary workers" took issue primarily with Nixon's state- 
ments about U.S. prosperity, arguing that he "simply concealed 
contradictions in capitalist society." Other letters objected 
to the statement that "nobody in the world" knows better than 
President Eisenhower what war is. Additional letters to nearly 
all the Soviet central newspapers from visitors to the U.S. 
exhibition rebutted statements about U.S. prosperity, although 
without specific reference to Nixon. 

Prompt home service reaction to Nixon's TV speech rebutted his 
arguments on the issue of U.S. military bases abroad as well as 
his denial that he had offered "alms" to the market worker. Press 
comment, in IZVESTIA on 4 August, concentrated on the issue of 
military bases, professing disappointment that Nixon did not 
discuss their abolition but tried to justify their existence. A 
lengthy home service talk on 6 August endeavored to rebut in 
detail Nixon's references to U.S. disarmament initiatives, 
especially in regard to nuclear weapons. 

Radio Moscow's foreign—language comment--principally a talk by 
Viktorov broadcast widely on 2 and 3 August--acknowledged that 
the TV speech contained "many good words and interesting ideas." 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



L 
Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

. 
‘vi W-I 

But the commentator went on to criticize in standard terminology 
Nixon's defense of U.S. bases, his "failure to explain" the 
proclamation of Captive Nations Week, and his alleged effort to 
"distort" the history of Soviet foreign policy. 

Intermittent criticism of certain of Nixon's arguments has 
continued since his departure. On 14 and 18 August RED STAR 
articles that returned to Nixon’s TV speech were broadcast in 
the home service. The first routinely scored the Vice President's 
defense of U.S. bases abroad. The second provided the first 
detailed response to Nixon's statement that the United States 
gained no territory as a result of the two world wars. In his 
widely publicized speech at Veshenskaya on 30 August Khrushchev 
said that Nixon had expressed "sober views" in oscow, that he . 

nonetheless continued to "err" in his understanding of the 
Soviet Union, and that in his American Legion speech he even 
reverted to "the typical language¢§"Nbcrthyitereactionariea." 

Extent of Rad-i2,,._Q9iJ§I‘fl%6_ 

Radio Moscow reported in some detail all of Nixon's travels, 
visits, and receptions in the USSR--though by no means all his 
statements—-to the Soviet and North American audiences. Less 
detailed coverage for Moscow's other foreign audiences included at 
least brief reports on all of his major activities in the USSR.

' 

Moscow broadcasts to all audiences, however, provided only 
minimal publicity for Nixon's trip to Warsaw; succinct news items 
reported little more than his arrival and departure, without 
comment. 

The total volume of publicity for Nixon's visit to the USSR--in 
broadcasts to domestic and foreign audiences, taken together--was 
only half that devoted to British Prime Minister Macmillan‘s 
visit in February of this year. Total volume about equaled Moscow 
attention to the U.S. visits of Mikoyan and Kozlov. Soviet home 
service broadcasts, considered separately, gave all three of these 
prior visits slightly more attention than Nixon's. 

Soviet regional broadcasts carried very few references to the 
trip, with only Kiev and Yerevan devoting more than the most 
cursory attention to Nixon's activities. Of a total of 43 
regional radios monitored at one FBIS station, only Kiev, Yerevan, 
Baku, and Alma Ate on the republican level, and Lvov, Odessa,

M 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489

's



- Ea v Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

-4- 

Rostov, and Kirovograd on the oblast level, were heard broad- 
casting references to the tour. (This applies, of course, only 
to locally originated programs; regional radios relay Moscow's 
home service for certain time-periods daily, and it must be 
assumed that some of these relays included items regarding 
Nixon's activities.) 

Extent or Press Coverage 

Coverage of Nixon's trip by PRAVDA and IZVESTIA was fairly
' 

extensive and included verbatim texts of some of Nixon's public 
statements. The trip was clearly not underplayed for readers of 
these two major newspapers, although a sizeable proportion of the 
space devoted to it was taken up by rebuttals to Nixon's remarks. 

As the following table indicates, total coverage of Nixon's trip 
in wordage published by PRAVDA and IZVESTIA was for each paper 
about half the New York TIMS coverage of Mikoyan's U.S. visit 
but only slightly less than the TIMES‘ coverage of Kbzlov's. The 
figures represent numbers of column inches* published during the 
course of the visits**: 

Phowaec Q?1?T»Q0nS; eta- 

PRAVDA (Nixon) 505 34 
IZVESTIA (Nixon) 665 22 
N.Y. TIMES (Mikoyan) l,204 386 
N.Y. TIMES (Kozlov) 767 253 

* PRAVDA carries six columns to the normal page, IZVESTIA seven, 
the TIMES eight; the variation is sufficient to explain much of 
IZVESTIA's lead over PRAVDA but by no means the TIME‘ lead over 
the Soviet papers in its coverage of the Mikoyan visit. 

** Nixon was in the USSR from 23 July to 2 August; Mdkoyan was 
in the United States from 4 to 20 January; Kozlov was in the 
United States from 28 June to l3 July. 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



v
a 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
i-v‘ in? 

-5- 

Additionally, both Soviet papers on 30 July gave front-page space 
to the full text of Khrushchev's 28 July speech at Dnepropetrovsk, 
about onerfifth (25 column inches) of which dealt with Nixon's 
tour. 

Front;Page Stories: In regard to stories beginning on the front 
page, PRAVDA did not compare too unfavorably with the New York 
TIMES; IZVESTIA came off less well. PRAVDA published l3 front- 
page stories on Nixon's trip, against IZVESTIA's four. The TIMES 
published 20 such stories on Mikoyan's visit, ll on Kozlov's. 

Texts of Major Speeches; PRAVDA and IZVSTIA each provided text 
of three of Nixon's major public statements: his arrival speech, 
his exhibition speech, his TV speech (IZVESTIA alone) and his 
farewell speech (PRAVDA alone). The TIMES provided text of two of 
Mikoyan‘s major pronouncements, three of Kbz1ov's. The TIMES, 
however, published full, near—text accounts of many of the Soviet 
visitors‘ statements that it did not completely text. PRAVDA 
and IZVESTIA tended to summarize scantily and nonobjectively those 
statements by Nixon that they did not.text. 

Soviet regional_press_coverage was meager, in parallel with 
regional radio coverage. Of a wide selection of regional daily 
papers examined, none published any verbatim texts or even 
extensive quotations of Nixon's public statements in Moscow. All, 
however, published daily information on Nixon's principal activities, 
in the form of reprints of TASS and, in some cases,AP dispatches, 
mostly brief and with little or no comment. 

There was a striking contrast between the space given Nixon's trip 
in the Soviet regional press and the space devoted to the Mikoyan 
and Kozlov visits in the U.S. press outside New York. Soviet regional 
papers devoted at most one-tenth the space (in wordage and pictorial 
matter) to Nixon's trip that U.S. papers (in cities of comparable 
size) gave Mikoyan's. The following table compares the principal 
dailies in Leningrad and Tashkent with leading papers in Detroit and 
St. Louis. Figures again represent column inches: 

r Printed material PhotQs,;Qartoons,etg. 

LENINGRADSKAYA PRAVDA (Nixon) 101 ‘ 18 
PRAVDA VOSTOKA (Nixon) 43 O 
Detroit FREE PRESS (Ntikoyan) 861 397 
Detroit FREE PRESS (Kozlov) 434 342 
st. Louis POST-DISPATCH (Mikoyan) 826 33o 
St. Louis POST-DISPATCH (Kozlov) 372 86 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
3-I inf 

Giliiiiiliiiililliiu 

- 6 - 

Totals were higher for the Detroit NEWS, lower for the Detroit 
TIMES and St. Louis GLOBE-DEMOCRAT, but the general picture re- 
mained the same. The other papers in the two Soviet cities, 
EVENING LENINGRAD and KIZIL UZBEKISTAN, were not available for 
examination, but there is no reason to believe that their coverage 
would have been more expansive than that of the principal papers 
in Leningrad and Tashkent. 

Also subject to comparison is Leningrad's press coverage of Nixon's 
stay in that city and Detroit's press coverage of the two Soviet 
leaders‘ visits to Detroit. LENINGRADSKAYA PRAVDA, the principal 
Leningrad paper, devoted 49 column inches of printed material.and 
18 column inches of graphic material to Nixon's visit to Leningrad 
Detroit newspapers‘ coverage of visits of equivalent length by 
Mikoyan and Kozlov was in every case at least four times as 
voluminous, even with the graphic material excluded. The Detroit 
NEWS devoted as many as 502 column inches of printed material and 
523 column inches of graphic material to Mikoyan's Detroit stopover 

Mbscow_fladi9 and Press Coverage of Nixonfs Public Statements 

Details of the publicity given Nixon's statements and speeches 
by Moscow's central information media are provided below. (The 
regional press and radio seem to have carried no verbatim texts 
or near-texts, except for local publication of Nixon's arrival 
and departure remarks in the various cities he visited.) 

(a) Speechflon arrival in Moscow, 23 July; Broadcast in the home 
service in full Russian translation, along with Kozlov‘s speech, 
on the evening of Nixon's arrival; text published in PRAVDA and’ 
IZVESTIA. 

(b) Debate with Khrushchev at exhibition: PRAVDA's account of 
Nixon's public discussion with Khrushchev prior to the formal open- 
ing of the U.S. exhibition was broadcast textually in the home 
service and in excerpted or sumarized form to nearly all Moscow‘s 
foreign audiences. PRAVDA's account gave Khrushchev all the best 
of the debate: 62 sentences were devoted to Khrushchev's remarks, 
ll to Nixon's; the Vice President's debating points were totally 
suppressed; and Nixon was reported variously as "in a hurried 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 

€IIlU!IIIIii|iIIIi 

_ 7 - 

retreat," finding a topic "obviously not to [hig7 taste," and so 
forth. No fuller account of the debate has been broadcast by 
Radio Nbscow, although the video tape was carried by Moscow TV 
on 27 and 28 July, and by Kiev and other regional TV stations on 
subsequent dates. 

(c) §peech at eghibition opening; The home service broadcast 
"live" the ceremonies of the exhibition opening, including Nixon's 
speech in English, but no Russian translation was provided. On 
the morning of 25 July the home service rebroadcast the text of 
Khrushchev's speech but not Nixon's. The text of Nixon's speech 
was, however, published in PRAVDA and IZVESTIA. 

The text or near-text of Khrushchev's speech was broadcast to 
Moscow's principal foreign audiences, along with brief summaries. 
of Nixon's address; 14 minutes devoted to Khrushchev's speech, 
3 minutes to Nixon‘s, was the norm. The broadcast summaries of 
Nixon's speech, as well as the TASS summary presumably published 
in the bulk of the Soviet press, omitted the sections praising the 
U.S. way of life and implying criticism of certain Soviet policies 

(d) Conversations with workers: Reportage frequently cited "awkwar 
queries by workers, especially in regard to Captive Nations Week, 
the importance of "confirming peaceful words by deeds," U.S. 
military bases, U.S. restrictions on trade, a nuclear test ban, and 
the rearming of West Germany. Nixon was usually reported only to 
have "listened attentively." Almost none of his rejoinders were 
reported in the home service, and only a few were acknowledged in 
broadcasts to North America. =The home audience was told that he 
responded on one occasion, "I shall answer at the appropriate time 
in my speeches," but was not told of his specific references to 
his forthcoming TV speech. 

(e) TV;speech of l_Augusp: The speech was broadcast to the Soviet 
audience only over the home service's "third program," which has a 
relatively limited broadcast range and is normally used for music. 
The broadcast, simultaneous with the telecast, provided full 
Russian translation. Thorough checking by monitors indicates that 
the speech was not relayed or retransmitted by any other domestic 
station, Moscow or regional. One FBIS station checked a total 

I 

°""I"""' 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489



Approved for Release: 2018/04/03 C03386489 
' 

M 
' *5-v‘ ii 

_ 3 - 

of 41 audible regional transmitters during the course of the speech; 
none was carrying the speech. The main home service program carried 
a brief news account of the speech, but not until noon of 2 August. 

The size of the home audience for the speech was further held to a 
minimum by the paucity and partially erroneous nature of advance 
publicity. The only advance home service announcement, one hour 
prior to the speech, said it would he carried by Moscow's TV net- 
work and the home service's "second program"; but at the scheduled 
time, the second program broadcast only music, without explanation. 

At least three of Radio Nbscow's shortwave channels--normally used 
for foreign-language broadcasts abroad--did carry the speech live 
and in full Russian translation. A recording of the speech was 
broadcast in English to North America, and other foreign audiences 
heard brief one- or two-minute accounts of the speech on the 
evening of 1 August. The speech was published in full by IZVESTIA. 
PRAVDA carried only a brief summary. 

(f) Press conference: Nixon's final press conference, on 2 August, 
was reported only in summary form, in a 350-word TASS dispatch that 
was published in PRAVDA and further reduced by half in home service 
and foreign~language broadcasts. Nixon's remarks on a possible 
U.S. invitation to Khrushchev and his praise for the extent of 
Soviet coverage of his visit were the only fully publicized sections 
of the press conference. 

(Q) Farewell speech at airport; TASS and the home service carried 
the text of Kozlov's speech, but only a brief summary of Nixon‘s. 
Radio Nbscow's fullest version of Nixon's speech, in English to 
North America, was still not a complete text. PRAVDA but not 
IZVESTIA published the text of the speech. 

Approved for Release: 2018/04/03 C03386489


